Sunday, June 19, 2011

half-day out

sudah lama xjumpa sorang sahabat ni...masing2 sibuk dengan hal masing2...tp dialah sahabat saya dari sekolah rendah, sekolah menengah, satu matrikulasi dan satu universiti...tp jurusan kami berbeza...memang banyak kenangan kami bersama...tp sejak masing2 terpisah sebab berlainan jurusan, masa begitu membataskan pertemuan...hinggalah saya mendapat berita dia akan sambung belajar master ke Australia bulan depan..dan di kesempatan cuti yang da nak habes ni la saya sempat jugak jumpa dia...alhamdulillah...sejuk mata memandang dia yang xpernah berubah dari dulu hingga sekarang...dia masih macam dulu, tampak selesa berbaju kurung dan bertudung labuh...malah wajahnya juga sejuk dipandang...bicaranya juga sederhana, x terlalu perlahan dan x terlalu kuat...masih lembut macam dulu...rasa sangat bertuah ada kawan seperti dia...dan sebenarnya tetiba hati ini terdetik untuk jadik macam dia...hehe...bagi sesiapa yang kenal saya mungkin rasa xpercaya saya akan berubah macam dia...hehe...bukan ape...saya ni nak kate lemah lembut tu tak la sangat...nak kata kasar pon xlah jugak...tp saya lebih selesa ber-T-shirt labuh dan berseluar panjang...tudung pula bukanlah tudung labuh bulat...saya masih memakai tudung 3 segi, tp lebih besar berbanding tudung bawal...jarang sekali saya akan berbaju kurung..kecuali untuk majlis2 rasmi...hehe...kadang-kadang cara percakapan pon bukannya macam perempuan melayu terakhir...loyar buruk je lebih...hehe...sebenarnya ada cita2 nak berubah...tp perlahan-lahan kot...

dan sebenarnya ada perubahan dalam diri ini...kalo nak dibandingkan dgn saya yang dahulu...saya bersyukur Allah temukan saya dengan kawan2 yang baik...dan Allah berikan saya hidayah untuk berubah...tp perubahan yang dialami beransur-ansur...dan saya berazam untuk meningkatkan lagi perubahan itu menjadi lebih baik..insyaAllah...saya berdoa moga Allah murahkan rezeki saya...amin

cuma ada satu kelemahan saya yang sampai sekarang saya belum berpuas ati...saya ni cepat melenting sket...hehe...kadang-kadang saya tahu orang tu cuma nak bergurau,,,tp saya selalu take it seriously...buruk kan perangai ni? ish ish ish...ok hajar...lepas ni rileks sket...chill...jangan cepat marah...sebabnya marah tu amalan syaitan...kadang2 saya rase banyak juga orang yang mungkin terasa bila saya marah...upss...lepas dah reda marah tu mula la rasa bersalah giler2...maaf ye kawan2...saya akan cuba berubah...

entah ape saya merepek ni kan...ok la...skang nak g makan mee kuah yang mak buat...nyum2...oh...ari ni saya makan sangat banyak...td kuar ngan kawan saya tu dia blanja KFC plak...hehe...gemok la cuti2 ni....

0 comments: