Sunday, November 4, 2012

hot coffee mood

assalamualaikum


hmm... sejak kebelakangan ni asyik hujan je...i really like this "hujan" mood...lagipun hujan tu kan rahmat.... alhamdulillah....semoga hujan yang turun dapat melimpahkan lagi rezeki kepada seluruh umat....

apa yang saya selalu buat kalau hujan-hujan begini? tambah2 plak masa cuti-cuti begini... nak kuar jalan2 tentulah tidak selesa... sejuk2 macam ni...bergumpal bawah selimut sambil do some light reading....ohhsemmm!!....haha 

 

nikmatnya bila dapat menghirup white coffee panas2 bertemankan buku buat santapan minda, di tambah pula kesejukan dan bunyi titisan air hujan....owh heavennya rasa...dulu masa kat time study saya kurang ada masa untuk bacaan lain...selalunya masa yang ada untuk study group and study lecture notes or prepare for clinical works....bacaan lain cuma bergantung dengan internet je...tupun if sempat blog walking....huhu....time2 cuti mcm ni la terasa nak mengkhatamkan buku2 ilmiah lain....


btw...this is my new book on the rack...tp xde kena mengena ngan filem aku terima nikahnya yang tengah on kat wayang tu tau...baru je beli tadi...haha~~ kepochi giler baru je beli dah wat iklan... this book is reaalllyyy ohhsemm....dulu selalu nampak buku ni...tp saya ingat buku ni mesti jewang2 ni...lagipun saya x minat sangat baca novel2 jewang ni..jarang ada mood nak baca novel2 cintan....rupa-rupanya...baru ja baca beberapa page terus melekat...isinya santai...sesuai untuk semua peringkat umo...if tengok tajuk..mesti ada yang rasa ni buku untuk orang kawen ni....xpun yang akan berkawen dalam masa terdekat...xpun untuk ustaz/ustazah sebab penulisnya Ustaz Hasrizal Abdul Jamil...tambah pulak saya jumpa buku ni tadi pun dekat rak2 buku keagamaan....

but actually buku ni sesuai untuk semua peringkat...baik lelaki ke perempuan ke, di bangku sekolah, yang single mingle, yang xkawen, yang xde plan nak kawen, yang akan bertunang, yang dah bertunang, yang akan berkawin, yang dah berkawin bahkan untuk pakcik-makcik yang dah lama kawen pun boleh baca....seriusly this book bukan hanya untuk alam perkahwinan, tp bercerita tentang kehidupan...garapan ayat2nya yang santai, buat saya terasa seperti berada dalam cerita yang disampaikan...dan ia bukan hanya cerita rekaan, tapi merupakan cerita pengalaman hidup ustaz Hasrizal sendiri....alhamdulillah...Allah temukan saya dengan buku ni....dah la td buku ni the only one yang tinggal...laku sungguh rupanya...




1st time baca terus jatuh cinta...hehe...buku ni comprise of 3 best seller books by ustaz...aku terima nikahnya, bercinta sampai syurga dan murabbi cinta...if nak beli buku2 tu asing2 pun boleh...tp if dapat edisi istemewa ni murah sket (Rm55) n senang nak dibaca sekali gus..

ok...it's time to continue my reading...selamat bekerja dengan penuh dedikasi buat insan-insan yang bekerja esok! wassalam

0 comments: