Thursday, February 6, 2014

its thursday again!!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

yeay...dah khamis...as usual...khamis kedah balik awal, 3.30pm... hari khamis hari yang ditunggu2...sebab soknya cuti weekend...walaupun cuma 2 hari..jumaat dan sabtu..hehe...best sebab sok husband cuti jugak...so weekend ni ada 2 hari nak spend time sama2...selalunya jumaat saya tinggal sorang2 kat rumah...(husband cuti weekend sabtu ahad, so selalu hanya ada sabtu untuk kami spend time sama2)...

this week husband hari2 balik awal...usually kul 9 malam baru dia sampai umah...tp sebab dis week boss dia still on holiday sbb CNY, so dia bleh balik seawal 6 petang..hehehe....xla sunyi sangat kat rumah ni...

this week is my 27th week of pregnancy....alhamdulillah...baby semakin aktif...hari2 ummi dapat rasa baby bergerak...kadang2 mcm menendang....jangan jadi kaki bola macam papa sudah...hehe

seronok sangat pengalaman jadi bakal ibu...sejak dari mula pregnant setiap pagi ummi akan makan kismis, badam dan pati delima...malamnya pulak ummi amalkan minum anmum and makan multiivitamin obimin...kadang2 ada juga ummi amalkan air zam zam dan buah kurma....ramai orang cakap minum anmum baby jadi besar n risk dapat GDM...entahlah...ummi pun xtau betol ke tak...tp ummi xikut aturan dia betul2 pun...arahan kat kotak tu tulis 4 scoops 200ml water tp ummi kadang2 letak 1 scoop setengah je...tu pun bukan hari2 ummi minum...so far ok la...berat naik macam biasa except ada sebulan tu ummi bertambah selera makan n asyik makan fastfood ja...sebab tu naik 4 kilo..but after that my weight increase at par...ramai jugak yang asyik promo makan shaklee tp husband xbrapa encourage sangat...dia lagi prefer sy makan benda2 fresh macam sayur2 n buah2 fresh..mayb untuk set pantang saya bleh try shaklee...hehe




selain dari tu saya banyak amalkan surah2 pilihan sepanjang masa mengandung...antaranya surah Maryam, al- Hujurat, Yusuf, Yasin, Luqman dan at-Taubah...sebelah malam sepanjang masa tidur pun saya akan pasang ayat-ayat al-Quran sampai ke pagi...sebabnya sejak kandungan masuk 5 bulan saya selalu ada masalah tidur...selalu rasa macam tidur terganggu...especially if saya ada keluar rumah sebelum atau pada waktu Maghrib...malamnya mesti tidur saya terganggu...husband pun cadangkan untuk pasang ayat2 Quran sebelum tidur...at least baby pun dapat dengar...alhamdulillah sejak tu masalah tidur saya semakin ok...


dan bila saya sorang2 di hujung minggu, biasanya saya habeskan masa dengan membaca buku-buku ni...di selang seli dengan kerja2 rumah (mengemas, membasuh, memasak, lipat kain) hehe


haaaa...last week saya dan husband sempat shopping barang2 baby...banyak lagi actually benda kena beli....ni baru sikit...and yesss...dis weekend definitely we will attack shopping complex again...hahaha



actually masa tengah pilih2 barang ni rasa baby bergerak aktif sangat dalam perut ummi...eh eh budak ni pun kaki shopping nampaknya...hahaha

last week jugak my family datang ke SP...saja jalan-jalan...seronok lama xberkumpul macam ni...then esoknya pula saya dan husband balik ke Pendang (kampung sebelah husband)...seronok sebab within 1 weekend saya dapat habeskan masa berkualiti bersama suami, family sendiri dan family in law...alhamdulillah...

masa ni kaum2 lelaki pergi semayang jumaat...kak ros n azri, kakngah tengah susukan kazim

my mummy

budak bertiga ni pulak tengah bergusti kat ruang tamu

then pakcik sani depa balik smua nak suruh dukung...

ni masa minum petang...otw husband n ayah n abang2 n adik balik dari masjid depa singgah beli goreng pisang n kuih dlu


disebabkan rumah kami cuma ada meja makan yang comel je...so semua hidang makan bersimpuh...huhu



azri n tokwan...memang cucu tokwan...haha

btw...malam ni malam jumaat...time to recite al-Kahfi...jom baca al-Kahfi =)


till then, wassalam =)


0 comments: