Sunday, December 15, 2013

jb-sp

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

tudiaaaa...bersawangnya blog ambo niiii.....lama sangat xupdate..
banyak cerita baru nak dikongsi
alhamdulillah...tanggal 4 November 2013 saya dah dapat bertukar balik bekerja di Sungai Petani, Kedah
Syukur sangat2.. agaknya rezeki baby nak dekat ngan papanya =)

alhamdulillah...masa saya sedang menaip entry ni, usia kandungan genap 20 minggu =)..double the joy!! saya dah start appreciate pergerakan baby...rasa mcm tendangan halus dari dalam perut...haha..selera makan pn bertambah2..addoiii...baru ni pergi checkup kat kkia (klinik kesihatan ibu dan anak) naik 4kg!!! jenuh...sampai nurse suruh saya timbang lg sekali...huhuhu

anyone ada suggestion nak control berat badan masa pregnant mcm mana? kalo bleh xnak ambik apa-apa supplement selain daripada multivitamin yg doc kasi...ada juga buat exercise... brisk walking n senaman regangan...tp rasanya xmembantu sangat nak kasi turun ini lemak...huhu

rasanya bab makan ni susah sket..sejak dua menjak ni saya asyik teringin makan kek secret recipe...chocolates...kfc...pizza...huiiii...maunye berat naik T-T

anyway, nak bercerita pasal kerja...rindu pulak nak kerja kat jb...huhu...rindu kawan-kawan fydo...rindu akak2 dsa...rindu nak sembang ngan housemates - kakzizah sarah n mami midah....rindu perasaan excited nak balik jumpa suami sebulan sekali...haha

dulu. kat jb kerja outpatient hari-hari...ada rotation actually..selalunya outpatient any treatment buat stat. scaling (cuci gigi), filling (tampalan) or extraction (cabutan) kalo patient datang terus buat...only MOS (minor oral surgery) or filling yang extensive atau yg memerlukan focus lebey (contohnya gigi depan untuk composite) ktorang akan bg appointment. selalunya sorang doc akan ada 2-3 hari/week utk outpatient. hari lain mayb appointment.. gilir-gilir.. then total up patient akan nampak macam hari-hari ada outpatient...patient2 jb ni pulak bukan agak2...smua nk serbu...ramai..kalo hari isnin kat KP Mahmoodiah tu patient dekat 300...nasib baik ada 4 officer on duty..dulu masa kerja kat KP Pasir Gudang hari Rabu mesti busy... 2 orang officer on duty, patient dalam 100++...T-T

alhamdulillah sejak balik duk SP ni, saya ditempatkan di KP Bandar Sg Petani...dekat hosp lama...masa mula-mula sampai, 4 November 2013 lapor diri kat pejabat TPKN Kedah kat Alor Setar...Dr Zaini..saya xtau yg dia ni orang kata strict...maunye dia antar officer baru jauh di ceruk2 Kedah ni...tp alhamdulillah rezeki saya agaknya...sembang-sembang then dia tanya nak minta KP mana..saya pun cakap kalo boleh nak di Sg Petani...sebab husband kat situ...kebetulan pulak KP Bandar memang ada sorang Dr baru habes contract...so mmg ada kosong...dia tanya saya asal mana n kerja mana sebelum ni...asal pun dari Perlis, keja pulak setahun kat jb...agaknya dia bagi can la kot...hehehe

then kena lapor diri kat SDO Sg Petani pulak (Senior Dental Officer- boss yang in charge daerah SP) Dr Jamilah...Dr Jamilah mmg sgt friendly and baik sangat...siap offer duk kuarters lg...tp sbb husband dah ada rumah, xperlu kot duk kuarters...leceh pulak nk pindah randah ni...maka berkhidmatlah saya di KP Bandar hingga ke hari ini...

sini outpatient hari-hari jugak...tp berjadual...hehe..cabutan hanya pada hari isnin...hari lain outpatient di khaskan utk medical check up and antenatal check up(check gigi ibu mengandung)...heaven!!!...ari isnin kalo patient datang nak tampal or cuci...bagi appointment terus dari hari selasa-khamis n ahad. selalunya ramai nk cabut n cuci...tampal xde la ramai sangat...hari appointment pun selalunya paling banyak pun 6 orang pagi or 6 orang petang...hehe...sangat berbeza ngan jb...masa mula-mula sampai confuse2 jugak...kedah cuti jumaat n sabtu...khamis pulak balik 3.30...memang rilek sangat2..hehe..alhamdulillah... Allah nak bagi ummi n baby rehat kot =)

btw, tanggal 26 November 2013- officially saya dah bertukar status ke permanent officer...bukan lagi fydo...OMG...cuak jugak..nant keputusan kene buat sendiri...hehe...oncall saya pulak lepas dibincang-bincang, saya sepatutnya tagging bulan depan..tp by that time kandungan saya dah masuk 6 bulan...kat sini bila dah 6 bulan pregnant diorang xbg oncall dh..so sy punya tagging OS, tagging oncall n oncall ditangguhkan sampai habes cuti bersalin...alhamdulillah sangat-sangat... =)

hmmm...rasanya takat ni dulu bercerita..ada lagi nanti saya sambung next entry...till then...

assalamualaikum...daaaa =) 


0 comments: